Jeg er en karbojunkie!

En type kosthold jeg syns er veldig effektiv sammen med trening for g veldig raskt ned i vekt er lav-karbo mat. Litt kjedelig i lengden kanskje, men som sagt utrolig effektivt for f kjappe resultater.
Jeg skal til Gran Canaria om 5 uker, og vil gjerne bli kvitt baby-fettet innen den tid.
Trener ca 5 dager i uken p hypuls a`la PulsSpinn, PulsStep eller PulsMix, og det er perfekt for miste fett samtidig som man ikke vil tape muskler.Det som kan vre farenmed dure p med lavkarbo er at man gr spass raskt ned at man kan miste muskulatur, det vil jeg ikke, og det unngr jeg da med trene nesten hver dag.
Det kan vre smart lese litt om lavkarbo, proteiner og fett fr man begir seg utp ett snt type kosthold, det er veldig viktig f i seg nok av riktig fett og masse proteiner.

Jeg lager all mat selv hjemme, og det gjr det mye enklere bestemme hva vi skal spise, (les: jeg bestemmer alt) S jeg baserer kostholdet p rene rvarer. Rene kyllingfileter, biffer og ren fisk. Ferdig-produkter bestr ofte av store mengder transfett og frityr og usunne tilsettingsstoffer.Bruker du rent kjtt er du sikret

Til frokost, lunch og kvelds og ekstramltid (jeg spiser mange mltider om dagen) s spiser jeg masse egg, enten som omelett, eggerre, kokt eller speilegg, 2-3 stk per mltid.Og grnnsaker, og frukt uten for mye fruktsukker, og grove knekkebrd med lassevis av makrell i tomat p, helst en hel boks, minst en halv per knekkebrd. 1 skl med cottage cheese og eplebiter er ogs en finfin frokost som bde er fettfattig og har sunne karbohydrater. Jeg bruker ogs mye tunfisk . yummy og er dritsunt!

Her er noen av middagene jeg liker for tida:

Kebab: 150 gram karbonadedeig per pers, bland med det man liker av krydder, form kjttet p trepinner og hiv i ovnen. Server med tomat-salat og presset sitron over.

Tandoori lammesalat: lammekjtt, valgfri salat, gni lammekjttet godt inn med tandoorikrydder, stek forsiktig, skjr agurk og mango i staver og ser er mens kjttet er varm

Bruschetta: 2 nyristedelavkarbo-brdskiver, 2 skiver spekeskinke, 1 opphakket tomat, en halv opphakket avokado, en halv teskje pesto, en halv hvitlk, en spiseskje opphakket rdlk, bland og ha opp brdeskiven. Kjempegodt!

Pizza: en fullkorn fajitaslefse, 1 tomat i skiver, krydder, litt revet ost, kyllingfilet eller biff i strimler, voil = sunn pizza!

Chilisuppe: 1 buljongterning, ett halvkilo karbonadedeig, 3-4 chilier, ev chilipulver, vann, hakket tomater, hvitlk, chilibnner. Hot as hell, og verdens beste suppe!

Gratinerte grnnsaker: alt du liker av grnnsaker, ett halvt kilo per pers, blomkl, brokkoli, gulrot, maiskorn, lk feks- hell over 1 dl flte, dryss over ost og hiv det i ovnen. Rgodt!

Jeg syns lavkarbo-kostholdet er veldig lettvint kombinere med resten av familien, jeg kan lage potet/ris/pasta til barna, og heller spise dobbelt opp av grnnsaker selv, hvis de har lyst p saus, s hakker jeg heller opp en lime eller sitron til meg selv.

Har du noen bra tips til lavkarbo-mat?

n kommentar

Bine

03.04.2010 kl.19:26

Jeg vil jeg vil... men lommeboka har andre tanker. Rene rvarer, det hres s fint ut, og det er jo det! Men det er jo svindyrt om en skal basere alle mltider p rvarer. Jeg prvde ketosekuren, og det ble mye kyllingfilet (som jeg forvrig eeelsker), men det ble for dyrt i lengden, og det blir det jo om en skal spise bare rene rvarer og? Hvordan fr dere det til? Jeg skulle gjerne sett en sunnere ukesmeny hjemme hos oss :knegg:

Skriv en ny kommentar

Fatally Yours

Fatally Yours

31, Trondheim

I tried to childproof my house, but the children still get in!

bloglovin

bloglovin Norske blogger Del Blogglisten leser denne bloggen N

Image and video hosting by TinyPic
hits